lördag 5 januari 2013

Hängig katt....

Vår katt sture är en riktig slagskämpe och att han inte blivit dålig av sina sår förr är ett under.  Men nu har han iallafall blivit det stackars hjärtat.
  Han har två sår i huvudet varav det ena har det gått hål på. Som tur är får hag hantera honom och har lyckats klämma ut var.  Han är svullen över panna och nos också. 
  Jag har pratat med sambons kusin som jobbar på smådjurskliniken på ulltuna, och hon sa att jag ska fortsätta hålla rent så ska det nog bli bra.  Han äter än så länge också så.
  Det är så jobbigt när djuren har ont,  man önskar att dom kunde prata.

På eftermiddagen kom min mamma hit och myste med Albin.  Det är så härligt att se lyckan i hennes ögon när hon tittar på honom ♥
  Jag och mamma är lika knäppa båda två så många skratt blev det som vanligt.  Älsklingens kompis kom över och kunde bara konstatera vem jag brås på :-)

Vår lilla skrutt är så himla kinkig på kvällarna nu. Kommer inte till ro alls stackarn.  Tror det är magen som är problemet.  Han får minifom droppar som verkar hjälpa till viss del. Han är också hård i magen till och från. Kan det kanske vara ersättningen som gör det?  Ska till bvc på måndag så ska höra mig för då.  Kanske kan prova byta ersättning.

Nu har han iallafall somnat och jag ska väl försöka göra lika.

 

2 kommentarer: