tisdag 8 januari 2013

Albin fick MVG :-)

Då va de äntligen gjort, efterkontrollen sen han föddes med sugklocka.

Även om min intuition har sagt hela tiden att det inte är något fel på Albin så har jag såklart oroat mig.  Kan nog kanske vara en sån som ibland oroar mig för mycket kanske men nu gäller det min son så det är klart att man funderar. 

Vi blev uppropade av en jättetrevlig undersköterska som visade in oss på ett rum.  Hon började med att tala om att vikt och längd först skulle tas. Så jag får precis som på bvc klä av och lägga på vågen osv. (Albin passade på att kissa ner golvet också ;-))  vi småpratade lite och sköterskan sa flera gånger vilken fin kille han är och han verkar stor och stark.  Ojoj så stolt och varm i Mamma hjärtat jag blev :-)

När läkaren kommer innanför dörren utbrister hon nämen! Hej! Er träffade jag när han var 30 minuter gammal nere på förlossningen.  Nämen va kul sa jag och bad samtidigt om ursäkt för jag kommer inte ihåg dig :-)
Man hade lite annat i hjärnan när man låg på förlossningsbordet :-)
  Hon var iallafall supettrevlig och sa även hon att han var jätte fin och alla statusar hon tittade var bra. Hon blev imponerad över hur duktig han var att hålla upp huvudet i magläge. Påpeka även att han hade en superfin vikt/längdkurva.

Summa summarum: Albin fick inga hjärnskador av sugklockan:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar