onsdag 2 januari 2013

Drömmen blev faktiskt sann...

För er som följt mig i min andra blogg "det underlättar om man är lite knäpp" är det ingen nyhet att jag och min sambo försökt bli med barn länge. Genom hormonbehandlingar utan resultat.
  Kommer ihåg att jag skrev ett inlägg kring nyår förra året. Kommer 2012 bli året då drömmen blir sann? Och tänk att den gick i uppfyllelse! 
Den 4e december 2012 föddes vår underbara lilla pojke. 3790g och 52 cm. Lyckan är obeskrivlig ♥

Graviditeten kom även om vi verkligen försökte bli gravida som en chock. Varför undrar ni säkert.  Jo därför vi hade som sagt genomgått hormonbehandlingar utan resultat och skulle nu gå vidare och börja med insemination. 
  Det var på ett besök på reproduktionscentrum där vi skulle planera den nya behandlingen som vi fixk veta att vi redan var gravida. 
  Läkaren ville göra ett vagibalt ultraljud för att se hur min slemhinna såg ut inför den kommande behandlingen.  Han satt tyst en kort stund innan han sa " men! Jag ser tecken på tidig graviditet! " mitt hjärta skenade och jag tittade förvånat på Dennis och han såg lika förvånad ut han.
  Jag fick göra ett graviditetstest och det visade på plus ♥  jag var då gravid i v 4. Hade inte misstänkt ett dugg eftersom jag precis innan avslutat en hormonbehandling där läkaren sa att inga  ägg var tillräckligt mogna så det skulle nog inte bli den här gången.
Men det fanns tydligen ett moget ägg ändå :-) för nu ligger han här på mitt bröst och sover ♥

Så 2012 är ett glädjens år då vår dröm äntligen gick i uppfyllelse! 

Jag är äntligen mamma ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar